Odpowiedzi

2010-04-09T20:35:36+02:00
Katy w trapezie to 90, 90, 120, 60

Wysokosc obliczasz z sin kata przy podstawie, kata 60.
jest rownanie sin60=x/6
sin60=pierwiastek z 3/2
pierwiastek z 3/2= x/6
x=3 pierwiastki z 3

Zostaje dluzszy bok.
Z pitagorasa a2+b2=c2 (te 2 to kwadrat)
(3 pierwaistaki z 3)2 + b2 = 36
27+ b2 = 36
b2=9
b=3

Dodajemy 4+3= 7- dlugosc dolnej podstawy

Pole trapezu = 1/2 * (a+b) * h
Pole = 1/2 * (4+7) * 3 pierwiastki z 3
Pole= 33 pierwiastki z 3 / 2

Taki jest wynik
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:37:18+02:00
Rozwiązanie w załączniku:)
1 5 1