Odpowiedzi

2010-04-09T20:06:28+02:00
Prababcia - babcia mamy/taty
brat - syn mamy i taty,
siostra - córka mamy i taty
bratanek - syn brata
bratowa - żona brata
szwagierka - siostra żony
ciocia - siostra mamy/taty
mąż - poślubiony mężczyzna
żona - poślubiona kobieta
syn - dziecko rodziców
córka - dziecko mamy i taty
synowa - żona syna
teść - ojciec męża/żony
teściowa - matka męża/żony
2010-04-09T20:10:15+02:00
Prababcia- matka mojej babci
brat- Syn twojej matki i ojca
siostra- córka twojej matki i ojca
bratanek- syna żona twojego brata i brata
bratowa- żona twojego brata
szwagierka- siostra twojej żony
ciocia- siostra mojej matki
mąż- partner za którego wychodzisz za mąż
żona- partnerka z którą się żenisz
syn- twoje dziecko rodzaju męskiego
córka -twoje dziecko rodzaju żeńskiego
synowa żona twojego syna
teść- ojciec twojej/ twojego ojca/matki
teściowa matka twojej/ twojego ojca/matki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:17:03+02:00
Prababcia-1. «matka babki lub dziadka»
2. «kobieta żyjąca w poprzedniej epoce»

brat-1. «każdy z synów mających wspólnych rodziców w stosunku do drugiego syna lub córki»
2. «człowiek, z którym jest się związanym przyjaźnią»
3. «o bliźnim jako o istocie zasługującej na życzliwość»
4. «poufale lub protekcjonalnie o mężczyźnie»
5. «zakonnik, mnich»
6. «członek bractwa lub ugrupowania religijnego»

siostra-1. «córka tych samych rodziców w stosunku do innej córki lub syna»
2. «pielęgniarka lub sanitariuszka»
3. «członkini zakonu żeńskiego»
4. daw. «kobieta bliska komuś ze względu na wspólne przekonania, przeżycia, pochodzenie społeczne itp.»

bratanek-«syn brata»

bratowa-«żona brata»

szwagierka-«siostra męża lub żony; też: żona szwagra»

ciocia-«siostra matki lub ojca albo żona brata matki lub ojca»

mąż-1. «mężczyzna pozostający z kobietą w związku małżeńskim (w stosunku do tej kobiety)»
2. «o mężczyźnie godnym szacunku ze względu na zalety charakteru, umysłu lub szczególne zasługi»

żona-«kobieta pozostająca z mężczyzną w związku małżeńskim (w stosunku do tego mężczyzny)»

syn-1. «czyjeś dziecko płci męskiej»
2. «poufale lub protekcjonalnie w zwrocie do chłopca lub młodszego mężczyzny»

córka-1. «czyjeś dziecko płci żeńskiej»
2. pot. «poufale lub protekcjonalnie do dziewczyny lub kobiety»

synowa-«żona syna»

teść-«ojciec żony lub męża w stosunku do zięcia lub synowej»

teściowa-«matka żony lub męża w stosunku do zięcia lub synowej»
1 5 1