Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:24:39+02:00
1.dziewanna
Wygląd: Liście:
Duże, skrętoległe, u większości gatunków owłosione.
Kwiaty:
Słabo grzbieciste, pięciokrotne, często duże i efektowne. Najczęściej żółte, rzadziej białe, purpurowe, pomarańczowe, niebieskie.
Owoc:
Torebka z licznymi, drobnymi nasionami.
WARUNKI:
Słoneczne zbocza, nasypy, suche pastwiska, przy drogach. Spotykana prawie w całej Europie. ( czyli tam gdzie sucho i słonecznie)

2.dziurawiec
wygląd: Łodyga
Zdrewniała w dolnej części. Dorasta od 30 do 60 cm wysokości.
Liście
Naprzeciwległe, całobrzegie. Cechą charakterystyczną są rzędy małych dziurek, widocznych jeśli patrzy się na liść pod światło (stąd nazwa rodzaju – dziurawiec), są to wewnętrzne zbiorniki z olejkiem eterycznym.
Kwiaty
Zebrane w żółty, najczęściej groniasty kwiatostan w szczytowej części rośliny. Rzadziej pojedyncze na szczytach łodyg. Wewnątrz kwiatów duża ilość pręcików wystających na zewnątrz kwiatów.
WARUNKI:
występują w klimacie subtropikalnym i umiarkowanym, także w górach strefy tropikalnej.

3.dalia
wygląd- Pokrój
W zależności od odmiany osiągają wysokość od 35 cm do prawie 2 metrów.
Kwiaty
Różnobarwne, wielkość od kilku do 25 cm. Kwitną późnym latem i jesienią.
Część podziemna
Posiada bulwy.
WARUNKI:
zimą w pomieszczeniach, nadają się do uprawy nie tylko w ogrodach, ale również w donicach na balkonach i tarasach, potrzebują słońca i dużo wody

Pozdrawiam ;P

2010-04-09T20:31:07+02:00
1.wygląd:
Duże skrętoległe liście często owłosione,duże i efektowne kwiaty najczęściej żółte rzadziej białe pomarańczowe purpurowe lub niebieskie. owoce są torebkami z niewielkimi nasionkami.wysokość od 0,5 do 0,8m
wymagania:
należny stawiać w słonecznym i osłoniętym od wiatru miejscu, na glebie przepuszczalnej i ubogiej, z dodatkiem skał wapiennych.
2.wygląd:
naprzeciwległe całobrzegi liście z rzędami małych dziurek gdy patrzy się pod światło stąd nazwa. zebrane w żółte kwiatostany kwiaty z dużą ilością wystających pręcików.
wymagania:
półcień, umiarkowane słońce, pełne słońce, gleba kamienista, żwirowa, lekko piaszczysta, średnio zwięzła
3.wygląd:
różnobarwne kwiaty dorastające do 25 cm.posiada bulwy
wymagania:
Wymagają obfitego podlewania. Podczas intensywnego kwitnienia należy im dostarczyć ok. 9 litrów wody co drugi dzień.