Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:22:44+02:00
Cp₁=26%
mr₁=x
ms₁=0,26x

Cp₂=4%
mr₂=y
ms₂=0,04y

Cp₃=18%
mr₃=11kg
ms₃=18%*11=0,18*11=1,98kg

{x+y=11 |*4
{0,26x+0,04y=1,98 |*100 (układ równań)

{4x+4y=44
{26x+4y=198

22x=154 |:22
x=7kg
y=11-7=4kg

Odp. Trzeba zmieszać 7kg roztworu 26% i 4kg roztworu 4%.
6 4 6
2010-04-09T20:53:51+02:00
Metoda kubełkowa
x * 26% + (11-x) * 4% = 11 * 18%
x * 0,26 + (11 - x) * 0,04 = 11 * 0,18
0,26x + 0,11 - 0,04x = 1,98
0,22x + 0,11 = 1,98 /- 0,11
0,22x = 1,87 /:0,22
x = 8,5 [kg]
ODP: Aby otrzymać 11 kg roztworu o stężeniu 18% należy zmieszać 8,5 kg o stężeniu 26%.
skąd się wzięło 0,22 ?