1 zad
Określ sposób Rozmnażania się ptaków.
2 zad
Podaj miejsca gniazdowania ptaków :
Skowronek-
Jaskółka-
Dudek-
Myszołów-
Kukułka-
Czapla-
3 zad
Podaj przyczyny dla których ptaki budują gniazda.
4 zad
Umieść jajko kurze w szklance z wodą. Wyniki obserwacji przedstaw za pomoćą rysunku. Napisz wniosek

WNIOSEK:


Bardzo prosze o szypkie rozwiązanie wszystkich zadań ...
Dla tego kto rozwiąże wszystkie zadania dam najlepszą odpowiedź.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:20:07+02:00
1. Rozmnażają się przez składanie i wysiadywanie otoczonych twardą skorupą jaj.

2. skowronek na ziemi, pośród niezbyt gęstej roślinności zielnej, w płytkim dołku wyściełanym źdźbłami traw i korzonków. Gniazdo jest dobrze ukryte. Najczęściej przylatujący skowronek nie ląduje w jego pobliżu, lecz gdzieś dalej i dochodzi do niego pieszo



jaskółka - na skałach, budynkach lub w norach (bardzo rzadko na drzewach)

Dudek - W dziupli (szczególnie często wybiera wierzby), pod korzeniami, w skrzynkach lęgowych, norach skarp i urwisk, szczelinach skał, stertach kamieni lub w szczelinach budynków.

Myszołów -
Na skraju lasu lub w małej kępie drzew. Umieszczone na drzewie,


Kukułka składają swoje jaja do gniazd innych ptaków


Czapla W trzcinach, rzadziej na drzewie



4. Służą im do wysiadywania jaj, odchowywania potomstwa, jak również odgrywają ważną rolę przy kojarzeniu par. Instynkt budowania gniazd jest ściśle związany z rozwojem gruczołów płciowych.

5. Barwa w szklance pierwszej zmienia się na bursztynową. Błona jajka ma bardzo drobne pory (jest to błona półprzepuszczalna) przez które mogą przecisnąć się małe cząsteczki wody. Cząsteczki białka są na to za duże. Woda przenika do wewnątrz, a białko nie może przedostać się na zewnątrz - jest to zjawisko osmozy, które bardzo często występuje w przyrodzie (w komórkach, naczyniach krwionośnych).
Osmoza do dyfuzja (samoczynne rozprzestrzenianie się substancji w innej) przez półprzepuszczalną błonę.
Jeżeli wyjmiesz jajko z wody lub zanurzysz w stężonym roztworze soli kuchennej to jajko skurczy się.

5.

22 4 22
2010-04-09T20:23:42+02:00
1sPOSÓB TEN to muszą byc na pewno dwa ptaki.

2Na drzewie.
W oborach na wsi w stodołach Pod dachami np garazu domu ...
Na drzewie.
Na ziemi .
Na drzewie
Na drzewie
3.Ptaki budują gniazda ,ponieważ musza mieć swoje domy ,muszą jalby przechować swoje dzieci i wychować.
4.Jajko kurze gdy jest swierze idzie do góry ,a gdy jest stare upada na dól.
9 1 9