1. Obwod trapezu rownoraminnego jest rowny 27 ,5 cm. jedna podstawa ma dlugosc 12.6 cm a druga jest polowa podstawy pierwszej. oblicz dlugosc ramienia tego trapzeu.


2. jeden bok rownolegloboku jest 4 razy dluzszy od drugego. obwod rownolegloboku jest rowny 18cm. oblicz dlugosci bokow rownolegloboku.


3. czy kwadrat jest prostokatem a prostokat trapezem ? czy kwadrat jest trapezem rownoramienny, > odpowiedz uzasadnij. :P

2

Odpowiedzi

2010-04-09T20:18:17+02:00
Zad 1
X- ramie trappezu
2x+6.3+12.6= 27.5
2x=27.5-6.3-12.6
2x=8.6
x= 4.3
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:30:23+02:00
1.
obw. = 27,5
a = 12,6
b = 1/2 a
x = ramie

12,6 + 0,5 * 12,6 + x + x = 27,5
12,6 + 6,3 + 2x = 27,5
2x = 27,5 - 18,9
2x = 8,6 / :2
x = 4,3

odb. Ramię ma długość 4,3 cm.


2.
x - pierwszy bok --- 3,6
4x - drugi bok --- 14,4
18 - obwód

x + 4x = 18
5x = 18 / :5
x = 3,6

odp. Krótszy bok ma 3,6 cm a dłuższy 14,4 cm.


3.Kwadrat jest prostokątem bo ma wszystkie kąty proste i dwie pary boków równoległych. prostokąt jest trapezem ponieważ posiada tak jak trapez 1 pare bokow rownoleglych. kwadrat jest trapezem równoramiennym bo ma 1 pare boków równoległych i ramiona tej samej długosci.