Odpowiedzi

2010-04-09T20:18:19+02:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Kochanowski_nad_zw%C5%82okami_Urszulki
tu masz wszystko o tym ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:21:26+02:00
Na pierwszym planie ukazana została postać Jana Kochanowskiego po stracie swojej córki, Urszuli. Poeta pochylając się nad zwłokami dziewczynki, troskliwie obejmuje i całuje jej główkę. Na twarzy poety widać smutek, ból i rozpacz. Urszula ubrana jest w białą sukienkę, a pomiędzy rękami trzyma krzyż, pomiędzy jej nogami leży lutnia. Na Urszulę i jej ojca pada światło. Te postacie są namalowane bardziej wyrazistymi kolorami , a reszta jest zamazana. Tło obrazu stanowi ciemny pokój. W kącie mieści się sprzęt domowy. Po lewej stronie wisi obraz Matki Bożej z Jezusem. Obok stoi paląca się świeca.
1 5 1