Odpowiedzi

2010-04-09T20:28:22+02:00
A)x=-4-8
x=-12
b)6x=-21+15
6x=-6
x=-1
c)2x-2-3x-3=-8
-x=-3
x=3
2010-04-09T20:29:10+02:00
A) x+8=-4 |-8
x=-12
sprawdzenie: -12+8=-4

b) 6x-15=-7-14
6x-15=-21 |+15
6x=-6 |:6
x=-1

c)2(x-1)-3(x+1)=-8
2x-2-3x-3=-8 |+5
2x-3x=-4
-x=-4 |:(-1)
x=4

PS Przerabiam to już 3 rok, więc osoba rozwiązująca przede mną ma to źle. Nie wiem, jak on/ona to liczyła, że tak dziwne wyniki jej wyszły...u mnie masz z obliczeniami. Pozdrawiam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:34:08+02:00
a) x+8=-4
x = -4 - 8
x = -12

sprawdzenie

-12 + 8 = - 4
-4 = -4
L=P
_________________

b) 6x-15=-7-14
6x - 15 = -21
6x = -21 + 15
6x = -6 / : 6
x = -1

sprawdzenie
6 * (-1) - 15 = -7 - 14
-21 = -21
L=P
_____________________

c) 2(x-1)-3(x+1)=-8
2x - 2 - 3x - 3 = -8
-x - 5 = -8
-x = -8 + 5
-x = -3 / * (-1)
x = 3

sprawdzenie
2( 3 - 1 ) -3 ( 3 + 1 ) = -8
6 -2 - 9 - 3 = -8
-8 = -8
L=P
_________________________

osoba przede mną ma źle przykład c) a gdzie sprawdzenie ??? , pierwsza ma dobrze PO CO PISZE NA INNYCH SKORO SAM MA ŹLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!