Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:33:25+02:00
Ze wzoru Pitagorasa
a^2+b^2=c^2

a=6cm
b=?
c=10cm

c^2-a^2=b^2
b^2=10^2-6^2=100-36=64
b=8



pole= a*b = 6 * 8 = 48cm^2
^2<-------------------do potęgi drugiej

---------------------
odp.:48cm^2
2010-04-09T20:33:41+02:00
Trzeba obliczyć z Twierdzenia Pitagorasa, dzieląc prostokąt na dwa takie same trójkąty prostokątne.

x - drugi bok
10²-6²=x²
100-36=x²
64=x²
8=x

a=6cm
b=8cm
P=a*b
P=6*8=48cm²

Odp. Pole tego prostokąta wynosi 48cm²
2010-04-09T20:36:15+02:00
A=6cm
b=8cm
P= ab
p= 6*8= 48cm²
bok b możemy wyliczyć z pitagorasa a jak nie to wyjdzie kąt egipski 3,4,5

x²=10²-6²=64
x²=√64
x=8
1 1 1