Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:32:19+02:00
V=180pierwiastek z 3 cm sześciennych
a=6cm
v=pp*h
180pierwiastek z 3 =6* 8do kwadratu*pierwiastek z 3/4 *h
180pierwiastek z 3=108pierwiastków z 3/2*h
180pierwiastków z 3=54pierwiastków z 3*h/pierwiastek z 3
180=54*h/54
3,3=h
h=3,3cm
1 5 1
2010-04-09T20:35:55+02:00
V=180√3
a=6
V=6*1/4*a2√3*H
180√3=6*1/4*6(2)√3*H/podzielić √3
180=6*1/4*36*H
180=54H/podzielić H
H=3,(3)
1 4 1
2010-04-09T20:41:30+02:00
Objętość graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego jest równa 180√3 cm³. Krawądź podstawy ma długość 6cm. Oblicz wysokość tego graniastosłupa. Proszę o pomoc:P Z góry dziękuję.


V= Pp * h

Podstawą jest sześciokąt więc można go podzielić na 6 trójkątów równoramiennych. pole jednego wyrażamy wzorem p = 1/4 a²√3 więc pole podstawy to :
Pp= 6 * 1/4 6² *√3 [ skracamy 1/4 i 6 przez 2
P= 54 √3


V= Pp * h
180 √3 = 54 √3 h |: 54 √3
3,3333... = h
1 5 1