Jeziora świata

1 największe jezioro w europie

2 położone w andach największe w wysokościach górskich jezior na świecie

3 węgierski morze- jezioro położone w tektonicznym zapadlisku u podnuża lasu bakońskiego

4bezdopływowe jezioro w środkowej afryce w zależności od pory roku zmienia się jego powierzchnia

5 największe jezioro na ziemi uchodzi do niego najdłuższa rzeka europy-wołga

6 Największe jezioro w afryce ze znaną wyspą ukerewe

7najgłębsze jezioro świata wpływa do niego tylko jedna rzeka angara

8jezioro w ameryce północnej największe i najgłęnsze spośród wielkich jezir zarazem jajwiąksze słodkowodne jezioro na ziemi

9bezdopływowe jezioro w środkowej azji w zachodniej części ma wodę słodką

10jezioro na północnym zachodzie niziny wschodnioeuropejskiej drugie pod względem wielkościw europie ze słynnym zespołembudowli drewnianych na wyspie kiży.

11Jezioro w wielkim rowie wschodnioafrykańskim kryptodepresja drugie pod względę głębokości na ziemii

12 powierzchnia tego jeziora stale i szybko się zmniejsza a zasolenie wzrasta uchodzi do niego rzeka Amu-daria i Syr-daria

13 największe jezioro w alpach przepływa przez niego rzeka rodan

14 Lagunowe jezioro w północno-zachodniej Wenezueli

15jezioro bezdopływowe w australii często wysycha zmieniając się w zabagnioną równinę pokrytą osadami soli

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:32:53+02:00
1. Ładoga
2. Titicaca
3. Balaton, Jezioro Błotne
4. Czad
5. Morze Kaspijskie
6. Jezioro Wiktorii
7. Bajkał
8. Jezioro Górne
9. Kara-Bogaz-Goł
10. Onega
11. Tanganika
12. Jezioro Aralskie
13. Jezioro Genewskie
14. Maracaibo
15. Eyre


LIczę na naj ;]
34 4 34
2010-04-09T20:52:56+02:00
1. Ładoga
2. Tikitaka
3. Balaton
4. Niasa
5. Kaspijskie
6. Wiktorii
7. Bajkał
8. Górne
9. Bajkał
10. Onega
11. Turkana
12. -
13. Genewskie
14. Maracaibo
15. -
14 2 14