Odpowiedzi

2010-04-09T20:56:52+02:00
(16-14x)/8 > 9 | *8
16-14x > 72
-14x > 72 - 16
-14x > 56 | : (-14)
x < - 4

Sprawdzenie:
[16 -14*(-5)]/8 > 9
[16 + 60]/8 > 9
76/8 > 9
9,5 > 9
L > P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:57:30+02:00
(16-14x):8>9 I obie strony mnożymy *8
16-14x>72
-14x>72-16
-14x>56 I obie strony dzielimy na /-14
x<-4


(16- 14*(-5))/8>9
(16-(-70))/8>9
(16+70)/8>9
86/8>9
10,75>9
2010-04-09T21:10:14+02:00
(16-14x):8>9 /*8
16-14x > 9*8
16-72 >14x
-56>14x
-56 >14x / :14
-4> x



spr x=-5
(16-14*(-5)):8 >9/*8
16 +70>8*9
86>72