Przy zakupie roweru na raty pierwsza wpłata wyniosła 176 zł. Pozostała do zapłaty kwota została rozłożona na 12 rat po 52 zł. Za ten sam rower kupiony za gotówkę zapłacono tylko 4/5 ceny roweru kupionego na raty. Ile złotych kosztował rower kupiony za gotówke?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:58:04+02:00
Cena na raty:

176 +12*52 = 176 + 624 = 800

za gotówkę:

4/5 * 800 = 640 zł - cena roweru za gotówkę
2010-04-09T21:01:55+02:00
176zl+(12x52)=176+624=800zl.
800:5=160x4=640zlotych

Rower kupiony za gotówke kosztowal 640 zlotych.
2010-04-09T21:11:12+02:00
Napewno jest dobrze bo miałam to pytanie na egzaminkach...i pani potwierdziła że jest dobrze




52razy12=624
624+176=800
800dzielone5=160
160+160+160+160=640

odp.rower kupiony za gotowke kosztował 640zł