Oblicz, ile tektury zużyto na wykonanie pudełka w kształcie prostopadłościanu, o wymiarach 2dm, 1,5dm oraz wysokości 30cm (pomijamy powierzchnię potrzebną do sklejania). Oblicz jego pojemność oraz powierzchnię całkowitą i objętość pudełka podobnego do danego w skali k=⅓.

Daję najlepszą ;)

3

Odpowiedzi

2010-04-09T21:27:04+02:00
30 cm = 3 dm

1)Ile tekrury:
2x(2 dmx1,5dm) + 2x(2dmx3dm) + 2x(1,5 dmx3dm)= 2x 3dm+2 x 6dm + 2x4,5dm= 6dm + 12 dm+9 dm = 27 dm²

2)pow. całkowita=ile tektury

3) Pojemność:
V= 2dm x 1,5dm x 3dm
V=9dm³

Ze skalą nie wiem ale chociaż masz tyle... :P bo to ze skalą jest dziwne jak jest skala 1:3 to znaczy ze trzeba 3x zmniejszyć a 2/3 to nie bd liczba całkowita, chyba że to ma być w ułamkach? A co do tego co napisałam to powinno być dobrze (tak mi się zdaje ....)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T21:28:55+02:00
A=2dm
b=1,5dm
h=30cm=3dm

Pp=2*2dm*1.5dm=6dm(kwadratowych)
Pb=2*(1.5*3)+2*(2*3)
Pb=9+12
Pb=21dm(kwadratowych)
Pc=6+21
Pc=27dm(kwadratowych)

V=2*1.5*3
v=9dm(sześciennych)

W SKALI
a=2/3dm
b=1/2dm
h=1dm

V=2/3*1/2*1
V=2/6dm(sześciennych)
2010-04-09T21:35:29+02:00
Pc= 2ab+ 2bc+ 2ac
a=2dm
b=1,5dm
c=30cm=3dm
pc=2*2dm*1,5dm+2*1,5dm*3dm+2*2dm*3dm
pc=6dm+9dm+12dm
pc=27dm²

na wykonanie pudełka w kształcie prostopadłościanu zużyto 27dm²
objetosc
v=a*b*c
v=2dm*1,5dm*3dm
v=9dm³
podobne w skali ⅓
9*3= 27dm³