Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T21:20:17+02:00
15- wszystkie zadania
x- poprawne odpowiedzi
15-x- blędne odpowiedzi

5x-2*(15-x)=54
5x-30-2x=54
5x+2x=54+30
7x=84/:7
x=12

odp:Szymon rozwiązał prawidłowo 12 zadań.
2010-04-09T21:23:30+02:00
Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z 15 zadań. Za każdą dobrą odp. dostawął 5 pkt a za złą lub jej brak tracił 2 pkt. Ile zadań rozwiązał prawidłowo.

15- wszystkie zadania
x- poprawne odpowiedzi
15-x- blednę odpowiedzi

5x - 2 * (15-x) = 54
5x - 30-2x = 54
7x = 84 | :7
x = 12
2010-04-09T21:34:15+02:00
54-pkt zdobyte przez szymona
15- ilość wszystkich zadań
X- ilość zadan rozwiązanych prawidłowo przez szymona

15*5=75- max ilośc pkt
75-54=21- stracone pky

równanie: 75pkt - 15zad
54pkt - X zadań
x=11zadań