Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T16:24:01+01:00
Sód (Na)- pierwiastek chemiczny.

Właściwości :
- w kolorze srebrnym
-bardzo miękki
- jest to kowalny metal
- jest to reaktywny pierwiastek
-ten pierwiastek należy przechowywać w nafcie
- włożony do czystego tlenu zapala się i tworzy nadtlenek sodu


2009-11-03T16:27:31+01:00
- Stan skupienia stały
- metal
- barwa srebrzystobiała
- Miękki i lekki metal
- należy do litowców
- bezwonny
- połysk metaliczny

2009-11-03T16:38:57+01:00
Sód... :
1.barwa- srebrzysty
2.miękki, kowalny metal
3.palny, w połączeniu z tlenem
4.dobrze rozpuszczalny w wodzie
5.bezwonny
6.bez smaku