Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T16:20:45+01:00
7 lat - do siódmego roku życia chłopców wychowywały matki później trafiali pod opiekę państwa.

12 lat- trafiali do koszar, uczyli się trudów wojowania , byli chłostani, uczyli się samodzielnie zdobywać pożywienie

20 lat- rozpoczynali 10 letnią służbę wojskową

30 lat- opuszczali koszary, zakładali rodziny, w razie wojny mogli zostać powołani do wojska

60 lat- nie obowiązywał ich już nakaz służby wojskowej , odgrywali dużą rolę w żyziu spartańsiego polis, wybierani byli do geruzji (rady starszych)

Wychowanie spartańskie było bardzo surowe i okrutne.
8 3 8
2009-11-03T16:20:48+01:00
Podlegały mu formalnie przede wszystkim dzieci płci męskiej w wieku od 7 do 20 lat.Wychowanie spartańskie trwało przez całe życie.
*ciągłym zagrożeniu ze strony wielokrotnie liczniejszej ludności
*O losie dzieci już od urodzenia decydowała rada starszych.
*Słabe dzieci były zrzucane ze skał.
*Od 12 roku życia dzieci szkolące się na wojowników opuszczały dom rodzinny.
7 3 7
2009-11-03T16:49:52+01:00
1. Dzieci do 7 roku życia były wychowywane przez matki .
2. Od 12. roku życia przyszli obywatele Sparty opuszczali rodzinne domy i przenosili się do koszar.
3. w wieku trzydziestu lat. Wtedy dopiero stawali się równymi, mogąc od tej pory uczestniczyć w zgromadzeniu ludowym zwanym apella.
4. Mając 60 lat można było dowodzić .

Wychowanie było bardzo surowe, miało bowiem przygotować obywateli do życia w trudnym, górzystym terenie objętym wpływami państwa spartańskiego, w ciągłym zagrożeniu ze strony wielokrotnie liczniejszej ludności podbitej oraz polis sąsiednich .

Polis - miasto państwo .
2 1 2