Rozwiąz zadanie :
1. stosunek długości boków prostokąta wynosi 2:3 , a jego obwód 20 cm . wyznacz długości boków i pole tego prostokąta .

2 .sprawdź rachunkowo czy odbita kartka fotograficzna o wymiarach 9 cm x 13 cm jes podobna do klatki filmu fotograficznego o wymiarach 24 mm x 136 mm

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T21:34:29+02:00
1]20:2=10
2x+3x=10
5x=10
x=10:5
x=2
boki mają:2×2=4cm
3×2=6cm
pole=ab=4×6=24cm²
2]
a=9cm
b=13cm

c=24mm=2,4cm
d=136mm=13,6cm

2,4:9=13,6:13
0,2(6)≠1,04614538
Nie, to nie są figury podobne
2010-04-09T21:36:45+02:00
1.
(2/5 * 20):2 = 4
(3/5 * 20):2=6

P=4*6=24


2.

90/24=?130/136

15/4 nie jest równe 65/68
L nie jest rowna P
2010-04-09T21:41:59+02:00
1. 20:2=10

2+3= 5

10:5 = 2

2 * 2 = 4
3 * 2 = 6

pole = 4*6 = 24 [cm2]

2.

a=9cm
b=13cm

c=24mm=2,4cm
d=136mm=13,6cm

90 : 24 = 15/4

130 : 136 = 65/68

nie są.