Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T21:31:25+02:00
W klasie liczącej 32 uczniów, 24 zna język angielski, a 16 język
niemiecki. Oblicz jaki procent wszystkich uczniów stanowią uczniowie znający oba języki, jeśli wiadomo, że każdy uczeń zna co najmniej jeden język obcy?

32 – wszyscy uczniowie
24+16=40
40-32=8 – liczba uczniow którzy znaja oba jezyki
8/32=1/4=25% - procent -----------------------------

2010-04-09T21:33:08+02:00
32- 100%
24-x

x=24*100% /32
x=2400/32
x=75%

32- 100%
16-x


x= 16 *100% /32
x= 1600 / 32
x=50%



75% +50%= 125%
125%-100%= 25%
2010-04-09T22:32:47+02:00
Dane:
32 – wszyscy uczniowie
24 - liczba uczniów znających język angielski
16 - liczba osób znająca język niemiecki
x-szukany procent

Rozwiązanie:
24+16=40
40-32=8

x/100 * 32 = 8
8*100/32=x
x=25%

Odp. Uczniowie znający dwa języki stanowią 25% wszystkich uczniów.