Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T21:35:56+02:00
Uzasadnij że iloczyn miejsc zerowych funkcji f(x)= x^2 -6x+2 wynosi 2

ze wzorów Viete'a masz:
x₁*x₂=c/a

x₁*x₂=2/1=2

zgodnie z prośbą drugi sposób:

delta=36-8=28
pierwiastek z delta=2 pierwiastki z 7

x₁=(6-2 pierwiastki z 7)/2=3-pierwiastki z 7
x₂=(6+2 pierwiastki z 7)/2=3+pierwiastki z 7

x₁*x₂=(3-pierwiastki z 7)(3+pierwiastki z 7)=9-7=2
2 5 2
2010-04-09T21:37:25+02:00
Ze wzorów vieta
x1*x2=c/a=2/1=2