Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T22:00:47+02:00
Suma drugiego i trzeciego wyrazu ciągu arytmetycznego an jest równa 0 . różnica trzeciego i czwartego wyrazu jest równa -2. wyznacz różnice tego ciągu i 1 wyraz.

a+r+a+2r=0
a+2r-(a+3r)=-2

2a+3r=0
-r=-2

2a+3r=0
r=2

2a=-6
r=2

a=-3
r=2

Odp. Pierwszy wyraz wynosi -3, a różnica 2
2010-04-09T22:02:07+02:00
A2+a3=0
a3-a4=-2
a1+r+a1+2r=0
a1+2r-a1-3r=-2
2a1+3r=0
-r=-2
r=2
2a1+3*2=0
2a1=-6 /:2
a1=-3