Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T21:53:01+02:00
Wiązanie kowalencyjne- wiązanie chemiczne, które polega na łączeniu się atomów za pomocą wspólnych par elektronowych.

Wiązanie jonowe- wiązanie chemiczne, które polega na łączeniu się kationów i anionów powstałych z atomów

Kation- jon dodatni
Anion- jon ujemny

Jon- cząsta obdarzona ładunkiem elektrycznym dodatnim lub ujemnym.


Mam nadzieje, że pomogłam ; )
31 4 31
2010-04-09T21:53:56+02:00
Wiązanie kowalencyjne (atomowe) to wiązanie chemiczne, które polega na łączeniu się atomów za pomocą wspólnych par elektronowych.

Wiązanie jonowe to wiązanie chemiczne, które polega na łączeniu się kationów i anionów powstałych z atomów.

Kation to jon ujemny.
Anion to jon dodatni.
Jon to cząstka obdarzona ładunkiem elektrycznym dodatnim lub ujemnym.

Powodzenia! ((;
39 4 39