Grupie 1000-osobowej zadano pytanie: "jak często sam gotujesz?" Oto wyniki:
62% codziennie
20% 3-6razy w tyg.
13% 1-2razy w tyg.
reszta % - nigdy

Tych, którzy sami gotują, dodatkowo spytano: "potrawy jakich narodów potrafisz gotować?" Wyniki:
96% kuchnia polska
20% kuchnia środziemnomorska
18% kuchnia azjatycka
5% inne

Zadanie:
a) wiadomo, że 5% badanej grupy to wegetarianinie i wszyscy oni codziennie gotują. Jaki procent osob, które codziennie gotują stanowią wegetarianie?
b) Wiadomo,że 10% gotujących potrawy kuchni środziemnomorskiej potrafi gotować także potrawy przynajmniej jednej z wymienionych w ankiecie kuchni. Oblicz, ile jest tych osob.

Ma wyjść: a) ok. 4% , b) 19osób

PROSZE O OBLICZENIA. DAM MAX!

2

Odpowiedzi

2010-04-09T22:11:10+02:00
A) 0,05*1000=50 - tylu wegetarian mamy w grupie
0,62*1000=620 - tyle osób gotuje codziennie
50/620=0,08

ok 8%

b) 0,2*1000=200 liczba osób potrafiących gotować potrawy kuchni śródziemnomorskiej

0,1*200=20
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T22:11:27+02:00
A)
1000 osób - 100%
wegetarianie - 5%

wegetarianie=5*1000/100=50 osób

1000 osób - 100%
gotujący codziennie - 62%

gotujący codziennie= 62*1000/100=620 osób

620 osób - 100%
50 osób (wegetarianie) - x

x=50*100/620=8% (w przybliżeniu)

b)
osoby gotujące: 100-62-20-13=5 [%] 100-5=95 [%]

1000 osób -100%
osoby gotujące - 95%

osoby gotujące=95*1000/100=950 osób

950 osób - 100%
kuchnia śródziemnomorska - 20%

kuchnia śródziemnomorska=20*950/100=190 osób

190 osób - 100%
śródziemnomorska i inne kuchnie - 10%

śródziemnomorska i inne kuchnie = 10*190/100=19 osób


P.s. Powodzenia! ((; Możesz te wszystkie 'osoby gotujące' etc pozamieniać na x i y.
3 4 3