Odpowiedzi

2010-04-09T22:13:31+02:00
Zadanie 14
a) 2x-3/2x+x=7/4-1
1,5x=0,5/1,5
x=0,5
c) 3i1/3x-4i2/5x=-8-8
-16/15x=-16
x=15
b) 3x+4x-1,5x=0,75+2
5,5x=2,75/5,5
x=0,5
d) x/2+x/4+x/5-x=-1 * 20
10x+5x+4x-20x=-20
-x=-20/-1
x=20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T22:21:07+02:00
14.
2x- 1/2(3x-2)=7/4 - x
2x-3/2x+1=1³/₄ -x
1/2x+x=1³/₄ -1
1¹/₂x=³/₄ /:3/2
x=1/2
b)
3x-2(1-2x)=0,5(3x+1,5)
3x-2+4x=1,5x+0,75
7x-1,5x=0,75+2
5,5x=2,75 /: 5,5
x=0,5
c)
3¹/₃x+8=4²/₅x-8
3¹/₃x-4²/₅x=-8-8
3⁵/₁₅x - 4⁶/₁₅x= -16
-1¹/₁₅ x =-16 /: (-16/15)
x=15
d)
x/2+x/4+x/5=x-1 /*20
10x+5x+4x=20x-20
19x-20x=-20
-x=-20 /*(-1)
x=20

13.
I.
-9(2+y)-3y+8=-2(4y+5)
-18-9y-3y+8=-8y-10
-12y+8y=-10+10
-4y=0 /:(-4)
y=0 liczba naturalna

II.
3[2(x+2)]-12x=3(8-4x)
3[2x+4]-12x=24-12x
6x+12-12x=24-12x
-6x+12x=24-12
6x=12 /:6
x=2 liczba naturalna