Ile kilogramów roztworu osiemdziesiecioprocentowego(80 %) nalezy zmieszac z 4 kilogramami roztworu sześćdziesiecioprocentowego(60 %), aby otrzymac roztwor siedemdziesieciopiecioprocentowy(75 %)?
Te zadanie ma byc zrobione rownaniem !!!
Prosze o rozwiazanie daje az 70 pkt ;)))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T22:04:08+02:00
Ile kilogramów roztworu osiemdziesiecioprocentowego(80 %) nalezy zmieszac z 4 kilogramami roztworu sześćdziesiecioprocentowego(60 %), aby otrzymac roztwor siedemdziesieciopiecioprocentowy(75 %)?
Te zadanie ma byc zrobione rownaniem !!!

x -ilośc roztworu do zmieszania

x*80%+4*60%=(x+4)*75%

0,8x+0,6*4=(x+4)*0,75

0,8x+2,4=0,75x+3
0,05x=0,6
x=12

Odp.należy zmieszać 12kg roztworu 80% z roztworem 60% w celu otrzymania roztworu 75%.
43 4 43
Zaproszę Cię do znajomych ; )
2010-04-09T22:11:26+02:00
Ile kilogramów roztworu osiemdziesiecioprocentowego(80 %) nalezy zmieszac z 4 kilogramami roztworu sześćdziesiecioprocentowego(60 %), aby otrzymac roztwor siedemdziesieciopiecioprocentowy(75 %)?

DANE:
x- ilość roztworu 80%
y- ilość roztworu 75%
4kg roztworu 60%

80%x + 4kg * 60% = 75%y
x + 4 = y

0,8x + 4 * 0,6 = 0,75y
x + 4 = y

0,8x + 2,4 = 0,75 *(x+4)
x + 4 = y

0,8x + 2,4 = 0,75x + 3
x + 4 = y

0,8x - 0,75x = 3 - 2,4
x + 4 = y

0,05x = 0,6 / :(0,05)
x + 4 = y

x = 12kg
y = 12 + 4

x = 12kg
y = 16kg

ODP. ABY OTRZYMAĆ ROZTWÓR 75% NALEŻY ZMIESZAĆ 4kg ROZTWORU 60% I 12kg ROZTWORU 80% ( otrzymamy 16kg roztworu 75%).

POZDRAWIAM :)
21 3 21