Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T22:15:39+02:00
Traszka Górska
Traszka Zwyczajna
Traszka Karpacka
Traszka Grzebieniasta
Kumak górski
Kumak nizinny
Ropucha Szara
Ropucha Zielona
Żaba dalmatyńska
Żaba jeziorkowa
Żaba moczarowa
Żaba śmieszka
Żaba trawna
Rzekotka drzewna
Salamandra plamista


Płazy, odżywiając się owadami, sa 1 z ważniejszych czynników utrzymujących równowagę biologiczną w środowisku. Większość płazów wykazuje aktywność nocną i poluje na owady, które znajdują się poza zasięgiem większości ptaków, aktywnych za dnia. Stanowią też źródło wysokiej jakości białka zwierzęcego, w związku z czym są spożywane przez człowieka w wielu krajach. Znacznie rzadziej zdarza się, że obecność płazów może wywierać niekorzystny wpływ na gospodarkę człowieka, np. w stawach rybnych, gdzie zjadają sporą część narybku
72 4 72
2010-04-09T22:16:50+02:00
Salamandra plamista, traszka zwyczajna, traszka grzebieniasta, traszka górska,traszka karpacka, kumak nizinny i górski, grzebiuszka ziemna, ropucha szara,zielona,paskówka,rzekotka drzewna, żaby zielone(jeziorkowa, wodna,śmieszka-chronione od 1.03do 31.05 - porta godowa), żaba trawna gady: żółw błotny, jaszczurka: zwinka, żyworódka, zielona, padalec, żmija zygzakowata, gniewosz plamisty, wąż Eskulapa, zaskroniec wszystkie ktore zyja sa pod ochrona
38 3 38