Odpowiedzi

2010-04-09T22:13:22+02:00
Ten graniastosłup ma 22 krawędzie
1 1 1
2010-04-09T22:15:53+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T22:17:42+02:00
X - liczba boków podstawy (+2)
Jeżeli wierzchołków jest o 44 więcej niż ścian, tzn. że ma tyle ścian ile wierzchołków ma podstawa dodać dwa, czyli
44+2=46 ilość boków podstawy

Więc jest to graniastosłup o podstawie 46- kąta.
ilość wierzchołków: 46×2=92
ilość ścian: 46+2=48

ilość krawędzi:
w podstawie:2×46+ taka sama ilość bocznych=46x3=138

Odp.Ten graniastosłup ma 138 krawędzi.
2 5 2