Zadanie I

Prostokątny parkiet w sali gimnastycznej dwukrotnie pomalowano lakierem. Litr lakieru wystarcza na pomalowanie 4,5 m² . Ile litrów zużyto na pomalowanie parkietu, którego długość wynosi 27 m, a szerogość 10 m ?

Zadanie II

Do świetlicy szkolnej zakupiono radio i telewizor, za które zapłacono łącznie 875 zł. Radio było 4 razy tańsze od telewizora. Ile złotych kosztowało radio a ile - telewizor ?

POMÓŻCIE . !!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-03T16:25:03+01:00
1. 27*10= 270 m ²

270:4,5= 60
Odp. Zużyto 60 puszek farby

2. x- cena za radio
4x - cena za telewizor

5x=875
x= 175

Odp. Radio kosztowało 175 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T16:28:13+01:00
Zad.1
P=a*b
P=27*10
P=270m²
270:4,5=60 - tyle zużyto litrów lakieru na pomalowanie jednej warstwy
60*2=120- tyle zużyto litrów lakieru na dwukrotne pomalowanie parkietu

zad.2
875 zl- łaczna cena radia i telewizora
x-cena radia
4x- cena telewizora
x+4x=875
5x=875/:5
x=175 zl-cena radia
4*175=700 - cena telewizora
2009-11-03T16:41:44+01:00
Zad1
p=27m*10m
p=270m²
ilosc do pomalowania 270m² dwa razy czyli 540m². litr lakieru to 4,5m²
540m²/4.5m²=120


zad2
x cena radia y cena telewizora
x+y=875
y=4x
x+4x=875
y=4x
x=175
y=4*175
y=700