Odpowiedzi

2010-04-09T23:15:26+02:00
METABOLIZM – (przemiana materii i energii) calosc procesow biochemicznych zachodzacych w komorce, towarzysza im przemiaiany energetyczne.

ANABOLIZM – to wszystkie reakcje syntez zwiazkow bardziej zlozonych z prostszych, wymagajace dostarczenia energii.
Do tej grupy przemian zaliczamy reakcje biosyntezy bialek, lipidow, kwasow tluszczowych i innych zlozonych zwiazkow organicznych.

KATABOLIZM – procesy chemiczne, w ich czasie nastepuje obnizanie poziomu energetycznego substratow na skutek ich rozkładu na zwiąaki prostsze z wydzieleniem energii.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T23:19:05+02:00
Katabolizm to reakcje rozkładu, czyli wszelkie procesy w wyniku których, dochodzi do przetworzenia złożonych związków w bardziej proste, np. oddychanie,zarówno u zwierząt jak i roślin >tu komorkowe
Anabolizm to procesy syntezy, czyli tworzenia nowych związków - wzrost kości, włosów itp. a u rośli wzrost rosliny itp