Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T07:24:36+02:00
Najpierw trzeba obliczyc wysokosc rombu.

h= 6 pierwiastków z 3 (to wszystko dzielone na 2)= 3 pierwiastki z 3

Potem gdy ta wysokosc przesuniesz na srodek koła wyjdze średnica.I z tego da sie wyliczyc promien.

r= 1/2 * 3 pierwiastkow z 3 = 3 pierwiastki z 3 (to wszystko dzielone na 2)
11 3 11
2010-04-10T07:30:59+02:00
Oblicz promień koła wpisanego w romb o boku długości 6 i kącie ostrym równym (czyt. 60 stopni)

a=6cm
α= 60 *
składa się on z 2 Δ równobocznych

r=1/2h
h=a√3/2
r=1/2a√3/2
r=1/4a√3
r=1/4*6√3
r=3/2√3
r=1,5 √3
14 3 14