Odpowiedzi

2009-11-03T16:31:59+01:00
Obwód oznaczamy przez literę l
l=2πr , gdzie d=2r , a d-średnica

a) 5cm b)16cm c)2,4 cm d)6Лcm

a) d=5cm zatem r=d/2=5/2 cm

l=2π*5/2 cm=5πcm

b)d=16 cm , r=16cm/2=8cm

l=2*8cm*π=16πcm

c)d=2,4 cm
r=1,2 cm
l=2,4cmπ

d)d=6πcm
l=πd= 6π²cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T16:34:16+01:00
L= 2πR

Kazda dlugosc tutaj dzielimy przez 2 bo srednica to 2x promien .
Przyblizona wartosci π = 3,14
Zatem .... ;P

a) 5 cm / 2 = 2,5 cm

2*2,5cm*3,14 = 15,7 cm

b) 16cm/2 = 8cm

2*8cm*3,14=50,24

c) 2,4 cm/2 = 1,2 cm

2*1,2cm*3,14 = 7,536 cm

d) 6*π = 6*3,14= 18,84
18,84/2= 9,42 cm

2*9,42cm*3,14 = 59,1576 cm co po zaokragleniu do czesci dziesietnych jest 59,2 cm