Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T09:44:14+02:00
Korzystając z zaangażowania Rosji w wojnie z Turcją i Szwecją część szlachty uchwaliła podczas Sejmu Czteroletniego szereg reform zmierzających do naprawy ustroju Rzeczypospolitej. Uchwalono powołanie 100 tys. armii oraz zawarto 29 marca 1790 sojusz zaczepno-odporny z Prusami. Uchwalając Konstytucję 3 maja 1791 formalnie zrzucono protektorat rosyjski i przywrócono niepodległość Rzeczypospolitej. Wrogo nastawieni do reform magnaci, ze Stanisławem Szczęsnym Potockim i Ksawerym Branickim na czele, udali się do Katarzyny II z ofertą zorganizowania konfederacji skierowanej przeciw królowi i Konstytucji 3 Maja.

9 stycznia 1792 Rosja zawarła z Turcją pokój w Jassach, wcześniej bo już w 1790 uporała się ze Szwecją. Mogła teraz bez obaw uderzyć na Rzeczpospolitą. Katarzyna II potrzebowała tylko pretekstu do interwencji w Rzeczypospolitej. 27 kwietnia 1792 w Petersburgu zawiązano konfederację targowicką.
2010-04-10T09:44:48+02:00
Polacy i Ruski Długo się nie lubią :D
Powodem tym były : m.in. Spory terytorialne(Ukraina, Białoruś itp)
Upokorzenie przez Polaków Ruskich (zdobycie Moskwy), I to że najpierw Polacy ciągnęli na wschód a później ruscy na Zachód :D
Zaostrzenie jego było w czasie buntu chmielnickiego, Kiedy To chmielnicki Wysłał poselstwo do cara z prośbą o pomoc. Od tego czasu Rosja zaczęła nas atakować i zwyciężać :( Jednakże Polacy i tak dopiekli Ruskim. Oto kilka takich rzeczy:
Zdobycie Moskwy
"cud nad Wisłą" Czyli wielka Bitwa obronna Przed falą komunizmu
W czasach nowożytnych Polska solidarność jaka pierwsza zaczeła gryźć Ramię komunizmu.
Oto w/g mnie ważniejsze momenty :D

Proszę..;p
2010-04-10T09:50:01+02:00
Moim zdaniem zaczęło się to jeszcze przed wojną.
Konflikt ten doprowadził do wojny która miała skutki uboczne. Teraz przeżywamy 70 rocznicę zbrodni w Katyniu. Tam pamiętamy jaką krzywdę Rosjanie uczynili naszym przodkom.
Konfliktem XXI w. jest też problem z dostarczeniem gazu do polskiego kraju, Rosjanie nie chcą przesyłać nam gazu za niewielką kwotę i tutaj ujawnia się ich skąpstwo.