Mam małą wątpliwość. Chodzi o II okres warunkowy. To znaczy znam konstrukcję i tak dalej. Umiem to, ale mam pytanie. Jest sobie zdanie: Gdybym była tobą, kupiłabym ten samochód. No to tak: If I were you, I would buy that car. I teraz pytanie, czy w pierwszym zdaniu musi być were ze względu na to, że "gdybym ja była tobą", a you łączy się z were, czy może być również was, czy byłoby poprawnie ? ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T09:56:05+02:00
To nie ma znaczenia, jeśli napiszesz was to będzie dobrze, a jak were to ta opcja jest lepsza i częściej ją można spotka. Ja używam were i mam 6 z anglika. ;)
2010-04-10T09:57:30+02:00
Częściej używa się were,ale was też jest dobrze.