6. Dokończ zdania tak, by tłumaczyły sens użytych powiedzeń. .... i.tam.jeszcze.pisze.ale to.nie.potrzebne ....
.....W.razie.kłopotów.sięgnij.do.zbioru.mitów.greckich.lub.do.Słownika.mitologii.greckiej.i.rzymskiej.....

Podczas_________________________________________________________________________________________Marek przeżywał męki tantala.

Jeszcze muszę wiedzieć kto to jest Damokles i Miecz Damoklesa.
Pomóżcie!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T10:58:16+02:00
Podczas(np.klasówki z matematyki)Marek przeżywał męki Tantala.
Oznacza to,że bardzo się męczył,trudził na tej klasówce.

Damokles-dworzanin,który zazdrościł potęgi Dionizjosowi,więc ten pozwolił mu na jakiś czas wcielić się w siebie i np.leżeć na swoim łóżku,ucztować itd. Natomiast nad jego głową zawiesił na końskim włosie miecz,żeby Damokles zobaczył jakie niebezpieczeństwa czyhają na Dionizjosa i kruchość jego potęgi.Od tego momentu dworzanin już mu nie zazdrościł.

Miecz Damoklesa:w przenośni(wyrok losu, niebezpieczeństwo, zagrożenie nieubłaganie wiszące nad człowiekiem)
3 5 3
2010-04-10T11:01:10+02:00
Podczas nie potrzebnego pisania przeżywał męki tantala.

Damokles - był on zasobnikiem celowniczym
Miecz Damoklesa - używany był w dawnych czasach.
2 3 2