Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T11:07:53+02:00
Cykl rozwojowy glisty ludzkiej: pasożyt, bytuje w jelicie cienkim człowieka, jest rozdzielnopłciowa, samice są większe 20-40cm, ciało mają wyprostowane, a samce są mniejsze do 14cm. Samica składa na dobę 200000 jaj, wydostają się na zew. z kałem żywiciela. Przy odpowiedniej temp., wilgotności i dostępie do tlenu rozwija się w jaju larwa, która po raz pierwszy linieje i osiąga stadium inwazyjne. Zarażenie następuje po połknięciu jaja, np. na nie mytych jarzynach, truskawkach, palcach. Po połknięciu jaja przez człowieka dostaje się do żołądka i jelita. Pod wpływem enzymów trawiennych z osłon jaj wydobywają się larwy, które przebijają ściany naczyń krwionośnych jelita i z krwią wędrują do płuc. W pęcherzykach płucnych larwy szybciej się rozwijają i wzrastają. Z płuc drogami oddechowymi dostają się do tchawicy i gardła. Po ponownym połknięciu wędrują do żołądka i jelita cienkiego i po ponownym lnijęciu osiągają dojrzałość płciową. W przewodzie pokarmowym człowieka samice żyją rok.
14 4 14
2010-04-10T11:10:33+02:00
Cykl tasiemca to cykl zamkiety tzn.koło sie zamyka
świnia zjada wągra ktory byc może jest na trawie.Wagier zagnieżdza sie w niej ,ale nie rozwija,żyje w formie utajonej. .Potem czlowiek zabija swinie i ja je .Człowiek jest zywicielem ostatecznym a swinia pierwotnym. W ciele człowieka wągier przekształca sie w tasiemcq i zeruje w jego jelitach człowik moze wydalic tasiemca a śinia go zjeść brzydko mowiac:(
13 4 13
2010-04-10T11:18:57+02:00
Tasiemiec :
W trakcie rozwoju niektóre pasożyty zmieniają żywicieli.
Jeżeli w żywicileu bytuje dorosła postać pasożyta , czyli zdolna do
rozmnażaniapłciowego , jest to żywiciel ostateczny .
Larwa pasożyta żyje kosztem żywiciela pośredniego .
Każdy gatunek pasożyta ma swoich specyficznych żywicieli .
Np . żywicielen larwy tasiemca uzbrojonego jest świnia , a postać dorosła
bytuje w jelicie cienkim człowieka , który zjadł mięso zarażone
pasożytami .


Glista ludzka :
można zarazić się , jedząc nie umyte warzywa i owoce , na których
znajdują się jaja tego pasozyta . wraz z kałem żywiciela mogą one
przenikac do gleby i wody lub osiąść na roślinach .
W ten sposób trafiaja wraz z pożywieniem na nasze stoły .
Najlepsza ochroną przed pasożytami jest więc przestrzeganie zasad higieny .
17 4 17