Ułóż chronologicznie podane zdania(czyli np. przed zdaniem piszesz 1.) tak żeby wyszło hasło:
...E. Były mistrz zakonu krzyżackiego składa królowi polskiemu hołd.
...U. Kondrat Mazowiecki sprowadza Krzyżaków do Polski.
...A. Król Władysław Łokietek stacza bitwę z zakonem krzyżackim pod Płowcami.
...I. Polska odzyskuje Pomorze Gdańskie.
...W. Bitwa pod Grunwaldem
...E. Litwa przyjmuje chrzest- Krzyżacy nie mogą już za nią napadać po pozorem szerzenia chrześcijaństwa
...N. Krzyżacy podbijają ziemie Prusów tworzą własne Państwo.
...K. Jadwiga wstępuje na tron Polski.
...W. Kazimierz Wielki podpisuje traktat pokojowy z Krzyżakami.
...R. Władysław Jagiełło zostaje władcą Polski i Litwy.
...I. Krzyżacy podstępnie zajmują Gdańsk i Pomorze Gdańskie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T11:19:23+02:00
1. Konrad Mazowiecki sprowadza Krzyżaków do Polski.
2.Krzyżacy podbijają ziemie Prusów i tworzą własne państwo.
3. Krzyżacy podstępnie zajmują Gdańsk i Pomorze Gdańskie.
4. Król Władysław Łokietek stacza bitwę z Zakonem Krzyżackim
pod Płowcami
5. Kazimierz Wielki podpisuje traktat pokojowy z Krzyżakami.
6. Jadwiga wstępuje na tron polski.
7. Władysław Jagiełło zostaje władcą Polski i Litwy
8. Litwa przyjmuje chrzest. Krzyżacy nie mogą już za nią napadać pod pozorem szerzenia chrześcijaństwa
9. Bitwa pod Grunwaldem
10. Polska odzyskuje Pomorze Gdańskie.
11. Były mistrz zakonu krzyżackiego składa królowi polskiemu hołd
21 4 21
2010-04-10T11:27:27+02:00
...U. Kondrat Mazowiecki sprowadza Krzyżaków do Polski.
...N. Krzyżacy podbijają ziemie Prusów tworzą własne Państwo.
...I. Krzyżacy podstępnie zajmują Gdańsk i Pomorze Gdańskie
...A. Król Władysław Łokietek stacza bitwę z zakonem krzyżackim pod Płowcami

...W. Kazimierz Wielki podpisuje traktat pokojowy z Krzyżakami.

...K. Jadwiga wstępuje na tron Polski.
...R. Władysław Jagiełło zostaje władcą Polski i Litwy.
...E. Litwa przyjmuje chrzest- Krzyżacy nie mogą już za nią napadać po pozorem szerzenia chrześcijaństwa.
...W. Bitwa pod Grunwaldem
...I. Polska odzyskuje Pomorze Gdańskie.
...E. Były mistrz zakonu krzyżackiego składa królowi polskiemu hołd.
15 4 15