Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T12:04:06+02:00
300- liczba miejsc
5000- pożądane wpływy
x - liczba biletów po 15 zł
300-x - liczba biletów po 25 zł

25(300-x) + 15x = 5000
7500 - 25x + 15x = 5000
-10x = -2500
x = 250
300-x = 300-250 = 50

Odp. Droższe bilety należy sprzedawać na 50 miejsc.
31 4 31
  • Użytkownik Zadane
2010-04-10T12:05:58+02:00
X - liczba biletów po 15 zł
300-x - liczba biletów po 25 zł
300- liczba miejsc
5000- ustalone wpływy z biletów

25*(300-x)+15x= 5000
7500-25x+15x = 5000
-10x=-2500/(-10)
x=250
300-x=300-250=50
12 4 12