Odpowiedzi

2010-04-10T12:07:12+02:00
A) gleba, ukształtowanie terenu , wilgotność, temperatura b nie wiem
2010-04-10T12:07:46+02:00
Klimat
gleby
rzeźba terenu
wody
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T12:11:13+02:00
Do czynników przyrodniczych należą: ukształtowanie powierzchni (rzeźba), klimat (długość okresu wegetacyjnego) i stosunki wodne - oraz żyzność gleb.

Ukształtowanie powierzchni - Polska jest krajem, w którym około 91% powierzchni stanowią niziny. Nizinność kraju sprzyja rozwojowi rolnictwa, ułatwia zabiegi agrotechniczne i transport.

Klimat Polski jest również korzystny dla rozwoju rolnictwa.

Stosunki wodne w Polsce nie wszędzie sprzyjają rozwojowi produkcji rolniczej.

Znaczne zróżnicowanie gleb w Polsce sprzyja rolnictwu.