HEJ !!!!!!
pomóżcie .
Potrzebne na jutro !!!
daam 5o puunktów !!!!

treść :

Napisz notatkę na temat JUTY ( l . poj = JUTA )
Napisz kilkanaście zdań o tym włóknie ( jakie ma cechy ? , z czego się je wytwarza ? , co się z tego włókna produkuje ? )
+ JAK SIĘ TO WŁÓKNO PRODUKUJE


Ps. PROSZE NIE Z NETU !!!

2

Odpowiedzi

2010-04-10T12:26:57+02:00
1.Czym jest juta?
Juta jest włóknem łykowym.

2.Otrzymywanie
Jest otrzymywane z łodyg roślin, tj. juty torebkowej i juty warzywnej. Dzięki czemu jest ekologiczna.

3.Cechy:
*elastyczne
* nie twardniejące w wodzie.
*ekologiczna

4.Zastosowanie:
*do wyrobu cienkiej przędzy osnowowej.
*na tkaniny opakunkowe (np. worki).
*artykuły powroźnicze
*dywany
* obicia tapicerskie
* do wyrobu linoleum,
*jako materiał elektroizolacyjny
*torby
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T12:31:36+02:00
Juta - roślina przemysłowa (wyrób worków, lin, sieci, chodników, brezentu, materiałów elektroizolujących). Włókno produkowane z łodyg rośliny juty oraz wytwarzana z niego tkanina o splocie płóciennym. Występuje w kolorze szarym lub naturalno złotym. Wymagania i warunki uprawy:
- klimat gorący i wilgotny,
- opady w okresie wegetacji powyżej 300 mm/miesiąc,
- gleby gliniaste, mady,
- uprawiana w dolinach rzek.
Udział w zbiorach światowych:
Świat 2,8 mln t:
- Indie 62,9%
- Bangladesz 28,0%
- Chiny 2,4%
Eksporterzy: Indie, Bangladesz
Importerzy: USA, Wielka Brytania
Plony (w dt z ha)
Średnie plony 19 dt
Najwyższe plony osiągane są w krajach klimatu monsunowego: Bhutan - 38 dt,
Indie - 23 dt,
Bangladesz - 18 dt,
najniższe - w krajach afrykańskich: Zimbabwe,
Kamerunie - 6 dt.
1 2 1