Odpowiedzi

2010-04-10T12:18:39+02:00
Gdy używamy czasu Present Simple dodajemy końcówkę s w zdaniach twierdzących w osobach He She It
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T12:19:50+02:00
Present Simple.
Ogólnie to najprostszy czas w angielskim.
W zdaniach twierdzących to wygląda tak:
subject + verb
podmiot + czasownik w formie podstawowej (w trzeciej osobie liczby pojedynczej z końcówką -s)
e.g. I go to cinema every day.
She goes to cinema every day.

W zdaniu pytającym piszesz najpierw Do, lub does(w trzeciej osobie - she, he, it) a potem dalsza część zdania.
e.g Does he go to school every day?
W zdaniu przeczącym natomiast w pierwszej i drugiej osobie piszemy don't, a w trzeciej doesn't.
e.g He doesn't go to cinema every day.
1 5 1