1. Dwaj sąsiedzi pan Jan i pan Kazimierz, hodują gołębie. Mają ich razem 47. Pan Jan ma o 12 % gołębi mniej niż pan Kaziemiarz. Ile gołębi ma każdy z tych panów?

2. Na placu zabaw bawią się dzieci. Połowa z nich gra w piłkę. 10% biega bez celu i krzyczy. 20% gra w gumę, a reszta , czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw ?


prosze o pomoc :)

2

Odpowiedzi

2010-04-10T12:31:59+02:00
2.połowa- 50%
biega - 10%
gra - 20%
bawi sie-6=6%-chyba tak
odp 86%dzieci
ja nie jestem pewna;/
26 1 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T12:40:35+02:00
Zadanie 1
x - gołębie pana Kazimierza
88% x -gołębie pana Jana
47 - wszystkie gołębie
Obliczenie;
x+88% x = 47 /×100
100x+88x=4700
188x = 4700 /÷188
x = 25

47-25=22
Odp.: Pan Kazimierz ma 25 gołębi, a Pan Jan 22 gołębie.

Zadanie 2
x - wszystkie dzieci
½x - połowa dzieci na placu (grający w piłkę)
10%x - biegające i krzyczące
20%x - dzieci grający w gumę
6 - pozostali
Obliczenie;
½x + 10%x + 20%x +6 = x /×100
50x +10x + 20x + 600 = 100x
80x - 100x = -600
-20x = -600 /÷(-20)
x = 30

spr.: 15+3+6+6=30
Odp.: Na placu zabaw jest 30 dzieci.
45 3 45