Zad.1). Ojciec i syn mają razem 52 lata, ojciec jest trzy razy starszy. Ile lat ma ojciec a ile syn?

2). Marek jest o 8 lat starszy od Tomka za 6 lat Marek będzie dwa razy starszy od Tomka. Ile lat ma każdy chłopiec?


Proszę o działania. Z góry dziękuję;]
Daję naj:))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T12:30:17+02:00
Zad.1). Ojciec i syn mają razem 52 lata, ojciec jest trzy razy starszy. Ile lat ma ojciec a ile syn?

s = wiek syna
o = wiek ojca

o + s = 52 lata
o = 3s

3s+s = 52
o = 3s

4s = 52 /:4
o = 3s

s = 13
o = 3*13

s = 13
o = 39

Ojciec ma 39 lat, syn 13.




2). Marek jest o 8 lat starszy od Tomka. za 6 lat Marek będzie dwa razy starszy od Tomka. Ile lat ma każdy chłopiec?

m = wiek Marka
t = wiek Tomka

m = t+8
m+6 = (t+6)2

m+6 = 2t+12
m = t+8

m = 2t+6
m = t+8

2t+6 = t+8 /-t -6
m = t+8

t = 2
m = 2+8

t = 2
m = 10

Marek ma 10 lat, a Tomek 2 lata
2010-04-10T12:30:24+02:00
1
x+3x=52
4x=52\/4
x=13\*3
3x=39
syn 13 ojciec 39
2
x-y=8
(6+x)=2(y+6)
x=y+8
6+8+y=2y+12
3y=28
2010-04-10T12:51:34+02:00
52-ojciec i syn razem
x-syn
3x-ojciec
x+3x=52
4x=52 II 4
x=13-syn
13*3=39-ojciec