Odpowiedzi

2010-04-10T12:37:11+02:00
Rosja, Prusy i Austria- 3 rozbiory

* w drugim nie uczestniczyła Austraia:)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T12:37:46+02:00
Nie można jednoznacznie wskazać winnych, Na pewno przyczyniła się do tego szlachta, która uniemożliwiała wprowadzanie reform. Niezbyt udane były też rządy Stanisława Augusta Poniatowskiego, który zamiast poważnie zająć się krajem, swój czas poświęcał kulturze i sztuce. Sytuację wykorzystali zaborcy Rosja, Austria i Prusy.
1 4 1
2010-04-10T13:07:45+02:00
Jak zapewne wiesz były 3 rozbiory Polski
W których uczestniczyły Prusy Rosja oraz Austria
+ Austria nie brała udziału w drugim rozbiorze

Lecz to nie tylko wina tych trzech państw winna jest także szlachta która walczyła dopiero wtedy gdy miała nóż na gardle.

Wiele osób uważa ze było to również z winny S.A. Poniatowskiego,
lecz on sam nic nie mógł zróbic.
Pozatym Polacy musieli go wtedy wybrac na króla gdyż zapewne odrazu car rosji zniszczyłby Polske


mam nadzieje ze pomogłem ; ]
1 4 1