Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T12:47:10+02:00
A+1=b

2a+2(a+1)=14
2a+2a+2=14
4a=12 /:4
a=3

b=3+1=4

P=a*b
P=3*4
P=12m²
2010-04-10T12:51:16+02:00
A - szerokość
b - długość

Obwód = 2a + 2b (z treści zadania = 14m)
2a+2b=14
b=a+1 (długość jest większa od szerokości o 1m)
2a+2(a+1)=14 (wstawiamy zamiast b, (a+1))
2a+2a+2=14
4a+2=14
4a=12
a=3
b=a+1
b=3+1
b=4

teraz obliczamy pole powierzchni:
Pp=a*b
Pp=3*4
Pp=12m(do 2 potegi jak prz każdej powierzchni)
2 5 2
  • 8650
  • Rozwiązujący
2010-04-10T12:51:26+02:00
X+1-długość /4
x-szerokość /3
2(x+1)+2x}obwód /6+2+6
14 }obwód/14
2(x+1)+2x=14
2x+2+2x=14
4x+2=14
4x=14-2
4x=12 /:4
x=3

a=4cm
b=3cm
P=4cm*3cm=12cm2