Temat:Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10,100,1000...
Kinga przygotowała 10 paczek. W każdej paczce było 0,45 kg mandarynek i 0,35 kg orzechów. Ile kilogramów ważyły razem wszystkie paczki?



Odpowiedź. Wszystkie paczki ważyły ......

Daje Naj:)

3

Odpowiedzi

2010-04-10T12:45:11+02:00

10*(0,45+0,35)=10*0,8=8kg
1 4 1
2010-04-10T12:46:07+02:00
0,45*10 winik i wyjdzie i potem 0,35*10 i wyjdzie ci wynik
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T12:46:43+02:00
Kinga przygotowała 10 paczek. W każdej paczce było 0,45 kg mandarynek i 0,35 kg orzechów. Ile kilogramów ważyły razem wszystkie paczki?


mandarynki :
0,45 * 10 = 4,5
[ wystarczy przesunąć przecinek do przody o tyle miejsc ile jest zer ]

Orzechy :
0,35 * 10 = 3,5

razem :

4,5 + 3,5 = 8 kg.


paczki ważyły razem 8 kg.
4 4 4