Jakie wydarzenia w 1956 r. swiadczyly o poczatkach zmian w dochtyczasowej polityce komunistów w Polsce?
dlaczego społeczeństwo polskie zaufało Gomułce i czego od niego oczekiwano ?

Zadanie 5 i 6 ze str 216
ksiazka . To dopiero HISTORIA do klasy 3 gim

Daje Najj :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T13:13:45+02:00
W 1956 roku miał miejsce tzw. poznański czeriwec. 28 czerwca 1956 roku spoleczenstwo oczekiwalo lepszych plac, poprawy warunkow pracy, wiekszej dostepnosci mieszkan. Do rozruchow doszlo pod Urzedem Wojewodzkim Partii w Poznaniu. Wydarzenia te okreslono jako dzialalnosc agentur imperialistycznych i reakcjonalnego podziemia.

Do Polski przybyla swego czasu delegacja radziecka na czele z Chruszczowem i dopiero po rozmowie wlasnie z Gomulka podjeto decyzje o objeciu przez niego stanowiska pierwszego sekretarza. W Polsce za jego rzadow miala miejsce tzw. odwilz- powrocila do szkol religia, ponownie wydawano Tygodnik Powszechny.
2010-04-10T13:14:06+02:00
-śmierć Bolesława Bieruta
-bunt poznański,
-2 Zjazd Ekonomistów(czerwiec),

Władysław Gomółka obiecywał zmniejszyć bezrobocie,dekolektywizował rolnictwo, poprawił stosunki z kościołem katolickim.Oczekiwano spełnienia tych próśb,czego nie dokonał.