Odpowiedzi

2010-04-10T13:20:16+02:00
X- pierwsza liczba
y - druga liczba

x+y=35
0,8x+1,2y=35+3

y=35-x
0,8x+1,2(35-x)=38

y=35-x
0,8x+42-1,2x=38

y=35-x
-0,4x=-4

x=10
y=25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T13:21:22+02:00
X→ pierwsza liczba
y→ druga liczba
35 → suma liczb
x+0,2x=1,2x → pierwsza liczba po zwiekszeniu o 20%
y-0,2y=0,8y→ druga liczba po zmniejszeniu o 20%
35+3= 38 → suma po zwiększeniu o 3

układ równań:
x+y=35
1,2x+0,8x=38

x=35-y
1,2(35-y)+0,8y=38

x=35-y
42-1,2y+0,8y=38

x=35-y
-0,4y=-4 /:(-0,4)

x=35-y
y=10

x=35-10
y=10

x=25
y=10



1 5 1