Odpowiedzi

2010-04-10T13:57:45+02:00
Przykład na obliczanie pola np. kwadrau to P= a*a, na obliczenie prostokąta to P= a*b
na obliczanie pola trapezy to P= 1/2(a+b)*h, na obliczanie pola równoległóboku to P= a*h

* to razy(mnożenie)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T14:00:30+02:00
Pola:
kwadratu:
a² -wzór
np.: 2cm*2cm=4cm²
prostokąta:
a*b -wzór
np.: 2cm*3cm=6cm²
równoległoboku:
a*h-wzór
np.: 2cm*4cm=8cm²
rombu:
(e*f):2 -wzór
np.: (3cm*4cm):2=6cm²
trapezu:
[(a+b)*h]:2 -wzór
np.: [(2cm+3cm)*4cm]:2=10cm³
trójkąta:
(a*h):2 -wzór
np.:(2cm*3cm):2=3cm²

PS: a,b -boki
h-wysokość
e,f-przekątne

obwód to suma wszystkich boków wielokata
np.: 2cm+2cm+3cm+3cm=10cm lub 2*2cm+2*3cm=10cm


Mam nadzieję że pomogłem ;D
liczę na naj;D
2 3 2
2010-04-10T14:02:07+02:00
Oblicz pole prostokąta o wymiarach o wymiarach 6cm x 12 cm , 3dm x 25cm , 5m x 1,5 dm , a następnie jego obwód

To tak ;

1) 6cm * 12cm = 72cm Obw.2*6 + 2*12 =12 + 24 = 36 cm

2)3dm=30 cm Obw. 2*30 + 2*25 = 60 + 50 = 110cm

30cm * 25cm = 750 cm

3)5m= 50dm Obw.2*50 + 2*1,5 = 100 + 3 = 103 dm

50dm * 1,5dm = 7,5 dm


1 5 1