Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim. Duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50zł . Ile kosztował duży haczyk , a ile mały ?
PROSZE TO PRZEDSTAWIĆ W PROSTY I ZROZUMIAŁY SPOSÓB !!!
TO JEST ZADANIE Z RÓWNAŃ .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T13:24:00+02:00
Zad.8str180
x-cena małego haczyka
x+7-cena dużego haczyka

6x+8(x+7)=350
6x+8x+56=350
14x=350-56
14x=294/:14
x=21 [ cena małego haczyka]

21gr+7gr=28gr cena dużego haczyka

Odp.Mały haczyk kosztowal 21 gr a duży 28.
2010-04-10T13:25:11+02:00
X-cena małego chczyka
x+0,07-duzy chaczyk
6x+8x+0,07=3,5
6x+8x+0,56=3,50
14x=2,94/:14
x=0,21
odp.mały chaczyk kosztuje 0,21 a duzy 0,28zł
2010-04-10T13:38:03+02:00
Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim. Duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50zł . Ile kosztował duży haczyk , a ile mały ?
d=m+0,07
8d+6m=3,5

8(m+0,07)+6m=3,5
8m+0,56+6m=3,5
14m=2,94
m=0,21
d=0,28