Odpowiedzi

2010-04-10T14:09:50+02:00
Barok -
sonata
koncert
uwertura.


klasyzyzm -
opera
sonata (najczęściej z allegrem sonatowym)
symfonia
koncert
rondo
wariacja


Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-10T14:15:45+02:00
BAROK:
Barok w muzyce trwał umownie od 1600-1750 r.Pisano wtedy muzykę polifoniczną,to znacz ze słychac było równocześnie kilka równorzędnych melodii.Królowały organy,klawesyn i skrzypce.Muzyka ta w dalszym ciągu była o tematyce religijnej oraz muzyka swiecka.Najwięksi kompozytorzy tej epoki to Jan Sebastian Bach,Jerzy Fryderyk Hendel,Jerzy Filip Teleman,Antonia Vivaldi.W tej epoce najwiecej komponowano fugi,preludia toscaty i suity.
KLASYCYZM:
Klasycyzm w sztuce przypada na lata 1750-1815.Nazwa pochodzi od łacińskiego dassius /doskonały /,stąd muzykę klasyczną określamy jako doskonałą a jednocześnie elegancką i prostą.Pisano ją homofonicznie tzn.ze słychac jedną melodię a reszta tworzy dla niej tło.Najwięksi kompozytorzy to Józef Haydn,Wolfgang Amadeusz Mozart,Ludwik van Bethoven.Najczęściej komponowano wtedy: sonety,symfonie,serenady,opery.
ROMANTYZM:
Romantyzm w muzyce przypada na lata 1815-1850.muzyka romantyczna zawiera w sobie różnorodną tematykę: narodowo wyzwoleńczą ,ludową,niepodległościową,baśniową i miłosną.najczęściej komponowano pieśni,miniatury instrumentalne,poematy symfoniczne,opery.Najwięksi kompozytorzy to:Fryderyk chopin,Franciszek Schubert,Robert Schumann,Karol Maria Weber.
2 5 2